Kerbal Space Program 0.25 – FAQ

Kerbal Space Program 0.25 - FAQ

Równolegle z premierą KSP 0.25 ukazało się FAQ tejże wersji. Czas rozwiać wszystkie wątpliwości dotyczącej nowej aktualizacji.

 

Czym jest KSP: Economic Boom?

To nowa aktualizacja KSP, która jak każda poprzednia posiada numer, w tym wypadku 0.25. Jest darmowa do pobrania dla obecnych graczy, a nowi będą ją mogli zainstalować po pobraniu Patchera. Skupia się ona na trybie Kariery, poprawianiu istniejących już funkcji jak np. części lotnicze, efekty wizualne i dźwiękowe, oraz standardowe łatanie błędów. Sprawdźcie listę zmian, który ujawni wam wszystkie mniejsze jak i większe dodatki.

 

Aktualizacja wyszła szybko. To nie sen, prawda?

Obraliśmy nowy kierunek w procesie powstawania KSP. Pozwala nam to szybciej planować i dodawać kolejne zmiany, bez opóźnień jak miało to miejsce wcześniej.

 

Jakie są największe zmiany wersji 0.25?

Nowe części lotnicze, Budynek Administracyjny oraz Strategie jakie przynosi, a także panel zmiany poziomu trudności. Istnieje też opcja zniszczenia KSC, która pomoże nam w późniejszych pracach nad otoczeniem w 0.26.

 

Jakie są mniejsze zmiany przyniesione przez wersję 0.25?

Rozbudowany navball, klawisz pozwalający zwiększyć ciąg do 100%, przycisk pozwalający przenieść się od razu do KSC, (znajduje się on nad wysokościomierzem), funkcja wyłączająca opcję przypinania części do powierzchni, co przyda się między innymi w ładowniach, markery pojazdów w KSC, to tylko kilka z nich.

 

Jakie stare funkcje zostały zmienione?

Dodaliśmy funkcję pozwalającą przypinać części do powierzchni innych (domyślnie klawisz Alt dla Windowsa). System budowania też doczekał się niewielkiej poprawki. Samoloty są teraz znacznie lepsze. Navball działa lepiej. Poprawiliśmy rozmaite powierzchnie. Jest masa niewielkich zmian.

 

Jakie błędy zostały usunięte w 0.25?

Mieliśmy kilka starych błędów oraz poprawek dla KSP: Economic Boom. Nic wielkiego, za wyjątkiem błędów myszy na systemie OSX. Lista zmian znajdująca się w pliku readme.txt powinna dać wam wszystkie soczyste detale.

 

Czy update zniszczy moje zapisy?

Podczas testów sprawdziliśmy to, i zapisy nie uległy zniszczeniu. Staramy się nie wypuszczać aktualizacji zdolnych zniszczyć zapisy, ale zawsze może zdarzyć się coś nieprzewidzianego. Jeśli są jakieś problemy dajcie znać na forum, lub zgłoście je do odpowiedniej osoby. Pamiętajcie, że mody, które instalujecie mogą powodować trudności. Zalecamy grać na czystej wersji KSP.

 

Czy wersja 64bit KSP 0.25 jest stabilniejsza niż wersja 0.24?

Ted: Wersja 64 bitowa została lekko poprawiona w stosunku do poprzednika. Jednakże, po ciężkim debuggowaniu, szukaniu błędów i tym podobnych dodaliśmy kilka poprawek i zmian. Pomimo tego, wersja 64 bitowa może powodować problemy – również na stocku. Dajcie nam znać jak traficie na coś takiego, damy sobie radę sami albo poprosimy ludzi z Unity.

 

Czemu części w moim statku się przestawiły? Dlaczego mój projekt wygląda paskudnie? Da się to naprawić? Będę musiał przebudować pojazd?

Ze względu na to, że musieliśmy usunąć część starych elementów ze względu na dodanie części z moda SP+, pojazdy mogą wyglądać inaczej. Ale bez obaw! Dla pojazdów, które wciąż macie w VAB/SPH, wystarczy, że odepniecie element a potem go ponownie przypniecie celem poprawy wyglądu. Dla pojazdów w przestrzeni nie będziemy mogli tego zmienić, chyba, że pobawicie się configiem. Zalecamy jednak odzyskać pojazdy przed zmianą wersji na 0.25

 

Co stało się z SASem?

Korzystając z zaawansowanych edytorów zmieniliśmy rozmiar Koła Zamachowego, aby miało 0.625 metra. Wartości siły też zostały dostosowane do rozmiaru, więc nie jest tak potężne jak wersja 1,25 metrowa. Po wszystkim postanowiliśmy usunąć podstawową wersję Koła Zamachowego, zastępując ją mniejszą wersją.

 

Co stało się ze wspominanymi wcześniej częściami Mk3?

Po spędzenie pewnej ilości czasu z testerami zdecydowaliśmy, że jeszcze ich wam nie udostępnimy. Zamiast tego zostawiliśmy wam stare części Mk3.

 

W związku z tym, co stało się z doświadczeniem kerbonautów?

Jest to planowane dla wersji 0.26. Zdecydowaliśmy się zatrzymać pomysł, ale jeszcze go nie pokazywać. Więcej na ten temat później.

 

Dlaczego moja gra nie jest już w rozdzielczości 1080p? Dlaczego nie mogę tego zmienić?

Jeśli twoja rozdzielczość zresetowała się po wyjściu aktualizacji i nie możesz do nie wrócić, oznacza to, że plik config.cfg również się zresetował. Musisz ponownie ustawić każdą wartość, wliczając w to zmiany w sterowaniu.

 

Skąd to zamieszanie związane z niszczącym się KSC?

Wpasowało się to w styl graficzny KSP, daje radość, oraz jest bonusem do tego co przyjdzie w 0.26.

Lub jak to podsumował Ted, ponieważ są to Zniszczalne. Piep*****. Budynki.

 

Co to za plan długoterminowy o którym od dawna słyszymy i które ma związek z budynkami?

Nie jesteśmy jeszcze w 100% gotowi na ujawnienie tego, ale obserwujcie bloga, a wkrótce poznacie odpowiedź.

 

Jak wpadliście na pomysł zniszczalnych budynków?

Możliwość zniszczenia KSC była w planach od samego początku. Zmiana efektów oraz dodanie nowego systemu dało nam idealną okazję by dodać możliwość zniszczenia KSC. W procesie implementowania tej funkcji, stworzyliśmy też kilka bardzo przydatnych narzędzi, które będą pomocne później. Przykładowo, nowe markery pojazdów w KSC mają tą samą podstawę co menu pozwalające odbudowywać budynki.

 

Jak możliwość zniszczenia KSC wpływa na rozgrywkę?

Jest to spora kara za nieostrożne latanie w pobliżu KSC. Zniszczenie jednego z budynków może doprowadzić do upadku twojego programu kosmicznego. Ponadto, fajnie się je rozwala w Sandboxie.

 

Dlaczego dodaliście możliwość wysadzenia KSC zamiast np. biomów, planet lub tego o co prosi społeczność?

Jak wyjaśniałem wcześniej, dodanie tego nie zabrało nam dużo czasu ani nie było trudne. Jest to widzialna strona zmian w KSC i na Kerbinie, oraz dodanie nowych dźwięków i efektów cząsteczkowych. Wprowadzenie możliwość zniszczenia KSC jest idealną możliwością do przetestowania nowych rzeczy i nie wymaga siedzenia w ciszy przez kilka miesięcy i kazania wam czekać na informacje.

 

Jak działa Budynek Administracyjny?

Wchodzisz do niego i wybierasz strategie, które kosztują cię określoną ilość zasobów. Oczywiście nie musisz z nich korzystać. Aby odblokować najwyższy poziom danej strategii twój poziom reputacji musi być powyżej określonej wartości.

 

Co to są Strategie?

W języku RPG są to nerfy i buffy do określonych segmentów twojego programu kosmicznego. Wpływają na niewielkie rzeczy, jak zapłaty za kontrakty czy bardziej rozbudowane jak zwiększenie zysku z odzyskiwania pojazdów im dalej od KSC wylądują.

 

Wiem, że mogę zdobywać zasoby. Ale czy są jakieś koszty, kary?

Istnieją koszty uruchomienia Strategii, minimalny poziom reputacji między innymi, ale warto dodać, że Strategie mogą powodować straty. Nie ma darmochy.

 

Jak trudno jest uruchomić Strategie w takiej kolejności, aby przyniosły mi zysk?

Im wyższy poziom Strategii, tym więcej przyniesie on korzyści i obniży straty. Jednakże koszty uruchomienia każdej z nich są różne, więc potrzebujesz sporo reputacji aby je wprowadzić w życie. Ostrożne planowanie jest zalecane, mile widziane i spodziewane.

 

Jak zbalansowane są Strategie?

Są one zbalansowane przeciwko sobie. To znaczy, aby coś zyskać, musisz coś stracić, np. zwiększenie kosztów startowych, zwiększy zysk z odzyskiwania pojazdów, ale prawdziwym celem Strategii jest stworzenie bardziej elastycznej gry. Powinieneś znaleźć system, który ci najbardziej odpowiada.

 

Jak bardzo modowalne są Strategie?

Jak wszystko w KSP – bardzo. Dobrej zabawy!

 

Co to Spaceplane+

Jest to idealny mod, zawierający masę części, których gracze mogą użyć, aby zbudować świetne pojazdy. Twórca, Porkjet, odwalił kawał dobrej roboty.

 

Dlaczego ten mod został zaimplementowany do stockowego KSP?

Pomyśleliśmy, że Porkjet zrobił świetny zestaw części, więc sensowne wydaje się poproszenie go o pozwolenie na implementację jego części do naszej gry jako stockowa funkcja. Świetnie się z nim współpracowało i moim zdaniem funkcja, którą dodaliśmy spodoba się wszystkim.

 

Czy mieliście zgodę autora na użycie jego części?

Tak. Pracowaliśmy z Porkjetem celem stworzenia 0.25. Był świetnym partnerem podczas procesu produkcji.

 

Była możliwość lepszej implementacji SP+ do gry, czy jest to przeniesienie wszystkiego z moda do gry bez zmian?

Większość części z moda SP+ została zmodernizowana. Porkjet jest pasjonatem, i to co robi jest najwyższych lotów. Nie byliśmy rozczarowani. Nowa sekcja Mk 2 jest naprawdę wspaniała.

 

Czy są jeszcze jakieś nowe części dodane do gry?

Oprócz części z moda SP+, poprawiliśmy sekcję Mk 1 oraz kokpity aby bardziej pasowały do nowego stylu.

 

Co z IVA?

Kokpity należące do moda SP+ mają swoje stare wnętrza. Kokpit Mk 2 posiada wspaniałe przestronne wnętrze, które nie należy do żadnego z modów…

 

Co stało się ze starymi częściami?

Te które miały swój odpowiednik w modzie SP+ zostały przez niego zastąpione lub usunięte. Może pewnego dnia zbierzemy dane ze wszystkich starych, usuniętych części i stworzymy Zestaw Dziedzica, który udostępnimy jako mod, ale nie powinno to być oczekiwane w najbliższej przyszłości.

 

Jest coś, co określa czy część jest nowa czy stara?

Nie, ale wystarczy spojrzeć aby poznać która jest która.

 

Opowiedzcie nam więcej o nowych markerach w navballu.

Poza tym co już macie w navballu dodaliśmy kilka nowych znaczników. Markery zmiany inklinacji itp. Po więcej informacji polecamy zajrzeć do sekcji Poradników w grze, które zostały zaktualizowane i zawierają dane nt. markerów.

 

Poza markerami zmiany inklinacji dodaliśmy też strzałkę pokazującą gdzie jest marker manewru, kiedy takowy stworzysz. Nie musisz się już męczyć szukając wskaźnika, wystarczy podążać za strzałką.

 

Dlaczego zmodyfikowaliście navball, zamiast po prostu dodać moda Enhanced Navball jak w przypadku SP+?

Sposób w jaki zaimplementowaliśmy markery navballa nie jest taki sam jak w przypadku moda EN. To nie SP+ które i tu i tu wygląda praktycznie tak samo.

 

W jaki sposób zostały zrobione eksplozje?

Jedną, z najlepszych rzeczy w Unity, jest to że, istnieje sporo gotowców. Wystarczyło poszukać chwilę odpowiedniego schematu eksplozji i zaimplementować go do gry. Potem go minimalnie zmodyfikowaliśmy i dostaliście wspaniałe efekty. Proste, prawda?

 

Czy zamieniliście jeszcze jakieś eksplozje?

Jak najbardziej. Gdy dodaliśmy efekty niszczenia się KSC uznaliśmy, że szkoda by było, gdyby tylko tam wykorzystywane byłe nowe efekty, więc podmieniliśmy nasze stare eksplozje na nowe.

 

Dlaczego to, zamiast funkcji X?

Musieliście zadać to pytanie? Jest masa pomysłów , ale nie mamy szans dodać każdego z nich. Oznacza to, że zawsze będziemy musieli wybierać między jedną a drugą funkcją. Niektóre z tych funkcji pozwolą wam na zabawę, albo stawianie sobie wyzwań. Czasami nasza logika różni się od waszej logiki, tym że my myślimy o tej grze inaczej niż wy, więc mamy inne plany. Staramy się dodawać opcje dla zarówno nowych graczy jak i weteranów.

 

Ile jest opcji trudności?

Są 4 – Łatwy, Normalny, Pośredni i Trudny. Jest jeszcze system Użytkownika, który pozwala samemu dostosować parametry rozgrywki. Naszym celem jest danie wam tak dużej ilości wolności jak tylko to możliwe, aby gra była łatwa, lub stawiała wam ogromne wyzwania.

 

Czy mogę mieszać poziomy trudności?

Opcja Użytkownika, pozwala na to. Niektóre opcje mogą być włączone, ale nie muszą.

 

Czy mogę mieć różne poziomy trudności na różnych zapisach?

Jak najbardziej. Podczas tworzenia nowego zapisu możesz swobodnie manipulować poziomem trudności.

 

Polecacie poziom trudności Łatwy czy Trudny?

To zależy od ciebie. Jeśli bawisz się dobrze, wybrałeś odpowiedni poziom trudności.

 

Co to za markery obok KSC?

Kiedy pojazd szczęśliwie wyląduje blisko KSC, pojawi się marker pozwalając go odzyskać, oraz da informacje o statku.

 

Zaraz, jakie markery?

Zobaczysz, gdy wylądujesz blisko KSC.

 

Jak działa transfer załogi?

Naciśnij myszą na właz, wybierz kerbonautę, naciśnij przycisk Transfer i wybierz kolejny moduł do którego ma on trafić, lub Esc aby wyjść.

 

Mogę przetransferować kerbonautę przez wszystko? Przeciśnie się?

Nie ma problemów z przesyłaniem kerbonautów przez cokolwiek, pod warunkiem, że jest to połączone, np. dokiem.

 

Jakiekolwiek wskazówki na temat tego co znajdzie się w 0.26?

Dobre pytanie. Jest kilka rzeczy, które chcemy dodać do 0.26, które ujawniliśmy w tym FAQ, ale to wszystko co możemy wam powiedzieć w tym momencie. Poczekajcie na więcej wiadomości, które otrzymacie już niedługo.

Podziękowania dla Kadafa za korektę.

 

WYKOP TEN WPIS W KOSMOS!

Wykop w kosmos

10
Paź 2014
POSTED BY
POSTED IN Informacje
DISCUSSION 0 Comments
TAGS


Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *