Kerbal Space Program 0.18.2 Update!
Z dniem 20 grudnia 2012 w ręce graczy trafił update 0.18.2.
Bez wątpienia jest on większym updatem, od poprzedniego, mimo to nadal są to głównie poprawki błędów popełnionych w 0.18, a jeszcze nie zauważonych przed 0.18.1.
Tak jak napisałem, są to „głównie poprawki”, lecz nie tylko. Gracze od teraz mogą cieszyć się dodatkowym ciałem niebieskim, jakim jest lodowa planeta Eeloo, dodane zostały też dwie nowe ścieżki dźwiękowe, dwie misje treningowe, jeden scenariusz oraz przycisk w menu, kierujący nas do bazy modów KSP – Space Port.
Poniżej zamieszczam listę zmian.
Dodane:
– Treningi: Podstawowy trening lotniczy oraz Podstawy Konstrukcji Wahadłowców.
– Ciało niebieskie: Nowa lodowa planeta o nazwie Eeloo, gdzieś za planetą Jool.
– Scenariusz: Station One – W scenariuszu orbitalna stacja-cysterna jest już na orbicie.
– Przycisk w main menu, przekierowujący do Space Port
– Dwa nowe utwory, jeden w kosmosie, drugi podczas budowy w VAB.
Poprawki:
– Grafika: rozdzielczość 800×600 nie jst już dostępna. Minimalna możliwa rozdzielczość to 960×720.
– Dokowanie: Naprawiono błąd, które nazywał odłączone szczątki jako „Unknown” (nieznane).
– UI (user interface): Naprawiono bład, w którym przycisk „Resume Saved” znikał, gdy w folderze z zapisami gry brakowąło pliku persistent.sfs.
– UI: Opcja „Resume Saved” oferuje teraz opcję wyczyszczenia niekompatybilnych plików, gdy takie zostaną znalezione.
– UI: Niekompatybilne zapisy są teraz zacieniowane, co oznacza, że nie mogą zostać wczytane.
– UI: Poprawione ucinanie dialogów, gdy pokazanych jest ich parę.
– UI: Resource Panel jest teraz widoczny w widoku mapy.
– Decouplery odłączają się teraz w konkretnym punkcie, zamiast odcinać się od części macierzystej. Pozwala to na wybranie, która strona pozostanie zaczepiona.
– Części niefizyczne stają się fizycznymi, jeżeli zostają częścią macierzystą (poprzez odłączenie).
– Poprawiony bład obrotu, powodujący losowe zwroty po załadowaniu gry.
Części: Naprawiony błąd dyszy, tracących na masie po załadowaniu/wczytaniu gry.
Części: Silniczki RCS poprawione pod względem poprawek w locie.
Muzyka: Poprawiono bład, podpinający dodatkową muzykę podczas lotu.
Ciała niebieskie: Grawitacja Pol’a nieznaczenia zwiększona.
Solar System: Osie orbit Bop’a i Pol’a powiększone.
Gameplay: Naprawiony bład, powodujące dziwne zachowania macierzystej części podczas uderzenia.
Gameplay: Naprawiony błąd z nazewnictwem pojazdu dla symetrycznie ustawionych modułów dowodzenia.
Manewry: Poprawiony mały, lecz denerwujące błąd, w którym punkty manewru zamieniały swoje ustawienia, podczas obrotu kamery.
Trening: Poprawiono nieprawidłowy przedstawienie się Gene Kermana, podczas wprowadzenia w treningu „Oribit 101”.
Części: Naprawiony bład, gdzie macierzysta część mogła przeżyć uderzenie i wpadała później w dziwne zachowania.
Dokowanie: Naprawiony błąd, odcinający czasem przepływ paliwa przez niektóre części.
Sterowanie: Poprawione blokowanie się niektórych klawiszy w konkretnych stanach.
UI: Menu kontekstowe z zasobami teraz poprawnie znika, gdy część zostaje odłączona.
Części: Poprawiony błąd RCS’ów, powodujący ich samowolne działanie.
Części: Podwozie (koła) „pamiętają” teraz o tym, by włączyć hamowanie, gdy przywrócimy lot.
Gameplay: Dodany brak możliwości zapisu lub zmiany pojazdu, gdy jeden z nich jest napędzany.
Trening: Poprawiony trening konstrukcyjny.
Trening: Scenariusze treningowe usuwają teraz obiekty instruktor, gdy ScenarioModule jest zniszczony.
Trening: Trening konstrukcyjny pozwala teraz na odpalanie skonsturowanego pojazdu, oraz późniejsze jego edytowanie.
Sterowanie: Action groups jest teraz zablokowane w widoku mapy, aby zapobiec przypadkowym ich aktywacjom, podczas, gdy nie widzimy pojazdu.
Sterowanie: Widok mapy nie zmusza RCS do wyłączenia się, gdy navball jest właczony.
UI: Poprawiono błędy z nieprawidłowymi znakami w nazewnictwie pojazdu.