Payloader – łącz i dziel swoje rakiety!


Zapewne nie tylko mnie denerwowało kopiowanie część po części rakiety nośnej dla satelity czy lądownika. Nie trudno przy tym o błąd. Z pomocą przychodzi nam moderator oficjalnego forum KSP, czyli Foamy. Napisał on prostą aplikację która w skrócie łączy gotową, zapisaną wcześniej rakietę nośnią z przygotowanym wcześniej lądownikiem czy satelitą. Instrukcja instalacji i obsługi programu poniżej.

Instalacja

  1. Upewnij się, że masz zainstalowaną Javę (możesz ją pobrać tutaj).
  2. Przenieś folder „Payloader” do folderu z KSP.
  3. Upewnij się, że do folderu z KSP przeniosłeś folder „Payloader” a nie jego zawartość!

Konstrukcja lądownika/satelity

  1. Skonstruuj swój pojazd (BEZ RAKIETY NOŚNEJ!).
  2. Dodaj rozdzielacz (decoupler) na samym dole projektu. Będzie on potem łączył twój pojazd z rakietą nośną.
  3. Przed zapisem upewnij się, że rozdzielacz jest OSTATNIĄ częścią, którą dodałeś. Po prostu usuń ją i dodaj ponownie tuż przed zapisaniem.

Konstrukcja rakiety nośnej

  1. Zacznij poprzez dodanie jakiegokolwiek modułu dowódczego (zostanie automatycznie usunięty podczas łączenia obu części rakiety).
  2. Dodaj rozdzielacz tuż pod modułem dowódczym (też zostanie usunięty).
  3. Zbuduj rakietę nośną.
  4. Ustaw ją tuż nad podłogą w hangarze (wcześniej skonstruowany pojazd będzie umieszczony nad nim)

Łączymy obie części!

  1. Wybierz nazwę swojego świata w polu KSP Savegames.
  2. Wybierz swój pojazd (lądownik, satelitę itp.) z pola Payloads.
  3. Wybierz swoją rakietę nośną z pola Launch Vehicles.
  4. Wpisz nazwę połączonej rakiety w polu Result Name.
  5. Kliknij na dużą rakietę pośrodku.
  6. Przejdź do VAB/SPH i załaduj plik który właśnie utworzyłeś.
  7. Dołącz rakietę nośną do pojazdu.
  8. Dodaj wymagane przewody paliowe lub wsporniki.
  9. Upewnij się, że stopniowanie rakiety jest poprawne (Payloader czasami się myli).

Gratulacje! Twoja rakieta jest gotowa do startu!

Linki:

  • Download (Windows): klik
  • Download (Linux): klik
  • Wątek na KSP Forum: klik
02
gru 2012
POSTED BY
POSTED IN Mody
DISCUSSION 0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *