Payloader – łącz i dziel swoje rakiety!
Zapewne nie tylko mnie denerwowało kopiowanie część po części rakiety nośnej dla satelity czy lądownika. Nie trudno przy tym o błąd. Z pomocą przychodzi nam moderator oficjalnego forum KSP, czyli Foamy. Napisał on prostą aplikację która w skrócie łączy gotową, zapisaną wcześniej rakietę nośnią z przygotowanym wcześniej lądownikiem czy satelitą. Instrukcja instalacji i obsługi programu poniżej.
Instalacja
- Upewnij się, że masz zainstalowaną Javę (możesz ją pobrać tutaj).
- Przenieś folder „Payloader” do folderu z KSP.
- Upewnij się, że do folderu z KSP przeniosłeś folder „Payloader” a nie jego zawartość!
Konstrukcja lądownika/satelity
- Skonstruuj swój pojazd (BEZ RAKIETY NOŚNEJ!).
- Dodaj rozdzielacz (decoupler) na samym dole projektu. Będzie on potem łączył twój pojazd z rakietą nośną.
- Przed zapisem upewnij się, że rozdzielacz jest OSTATNIĄ częścią, którą dodałeś. Po prostu usuń ją i dodaj ponownie tuż przed zapisaniem.
Konstrukcja rakiety nośnej
- Zacznij poprzez dodanie jakiegokolwiek modułu dowódczego (zostanie automatycznie usunięty podczas łączenia obu części rakiety).
- Dodaj rozdzielacz tuż pod modułem dowódczym (też zostanie usunięty).
- Zbuduj rakietę nośną.
- Ustaw ją tuż nad podłogą w hangarze (wcześniej skonstruowany pojazd będzie umieszczony nad nim)
Łączymy obie części!
- Wybierz nazwę swojego świata w polu KSP Savegames.
- Wybierz swój pojazd (lądownik, satelitę itp.) z pola Payloads.
- Wybierz swoją rakietę nośną z pola Launch Vehicles.
- Wpisz nazwę połączonej rakiety w polu Result Name.
- Kliknij na dużą rakietę pośrodku.
- Przejdź do VAB/SPH i załaduj plik który właśnie utworzyłeś.
- Dołącz rakietę nośną do pojazdu.
- Dodaj wymagane przewody paliowe lub wsporniki.
- Upewnij się, że stopniowanie rakiety jest poprawne (Payloader czasami się myli).
Gratulacje! Twoja rakieta jest gotowa do startu!