Kerbal Space Program 0.21 wypuszczone!

Wersja 0.21

Nie tak długo oczekiwana (w porównaniu do innych) aktualizacja oznaczona numerem 0.21 stała się dostępna do pobrania. Jak możemy zauważyć, każda aktualizacja skupia się na jednej rzeczy. Jest tak też i w tym przypadku. Twórcy skupili się na załodze, tak ważnej w naszych lotach (bo kto inny postawi flagę).

W tej aktualizacji dostaliśmy możliwość zatrudniania nowych kerbonautów w nowym budynku do tego przeznaczonym – Astronaut Complex. Wszystkie potrzebne informacje, jak np.: kogo mamy do dyspozycji, kogo zabiliśmy i gdzie w kosmosie błąkają się nasze kerbale. Mamy też możliwość przypisania do każdego możliwego elementu kerbala. Start z 20 kerbalami na pokładzie? To już nie problem. Jest to duży krok to zapowiadanego trybu kariery w którym zarządzanie załogą będzie ważnym aspektem podczas lotów kosmicznych.

Równie ważną zmianą jest nowy system SAS. Stabilny i łagodny nie będzie teraz tak agresywny przy naszych krzywych pozlepianych taśmą konstrukcjach. Ograniczy zużycie paliwa RCS i sprawi, że większość samolotów nie będzie wpadała w korkociąg bez powodu. Ów wspaniały SAS będzie teraz w każdym module dowodzenia. Zwykły SAS, z zakładki „Control”, został zastąpiony kołami zamachowymi. Koła te będą używały energii kinetycznej aby poruszyć naszą konstrukcje. Wszystkie te moduły będą używać energii elektrycznej, więc baterie wszelkiego rodzaju będą teraz bardziej potrzebne.

Kolejną miłą zmianą jest nowy, odświeżony wygląd Kerbalskiego Centrum Kosmicznego. Nowe modele dostały wszystkie dotychczasowe budynki, jak również dwa nowe mają niebagatelny design. Wszystko prezentuje się teraz jak centrum podboju kosmosu, a nie jak kartonowe atrapy :).

Warto wspomnieć o kilku nowych częściach dodanych ze znanej i lubianej paczki KSPX. Do nowych części należą między innymi: silnik 0,5 metrowy o dużej mocy; mały 1 metrowy zbiornik paliwa; duży zbiornik boczny na monopropelant.

Jak zawsze pozostawiam przetłumaczoną listę zmian do lepszego wglądu w aktualizacje:

  • Scena Centrum Kosmicznego:
    • Scena Space Center używa teraz tego samego terenu, jak w locie.
    • W scenie centrum czas jest zgodny z czasem w grze. Dodano cykl dnia i nocy
    • Teren KSC jest taki sam jak podczas lotu, dzięki czemu ładowanie scen przebiega znacznie szybciej.
  • Konstrukcja:
    • Gruntownie przemodelowanie wnętrz VAB i  SPH, wraz z animowanymi wózkami technicznymi i windami towarowymi.
    • Nowe modele zewnętrzne dla VAB,  SPH i tracking station.
    • Nowy budynek – Kompleks Astronautyczny.
    • Dodano pole opisu, w którym można napisać kilka zdań o wehikule który tworzymy.
  • Zarządzanie Załogą:
    • Teraz przed startem można ręcznie przypisać załogę misji, zarówno z VAB/SPH i z w oknie launchpad’a.
    • Dodano całkowicie nowe okna dialogowe uruchamiania pasa startowego i launchpada.
    • Nowe okno dialogowe Kompleksu Astronautycznego pozwala zatrudnić nowych załogantów z listy wnioskodawców, i sprawdzić stan wszystkich członków załogi.
    • Zaktualizowana logika manipulacji załogą w grze, system znacznie bardziej niezawodny i wytrzymalszy.
  • Moduły SAS:
    • Przepisano logikę sterowania SAS od podstaw.
    • SAS gdy jest teraz włączony na cały statek, wymaga siłowników, kół reakcyjnych, lotek, RCS czy innych urządzeń do kontroli.
    • Zamieniono stare moduły SAS na na moduły kół reakcyjnych, które stosują moment obrotowy, zużywając przy tym energię elektryczną.
    • Nowa logika SAS pozwala zmieniać położenie rakiety bez ciągłego wyłączania i włączania ów modułu.
  • Tryb postępowania Ukształtowanie terenu:
    • Dodano nowy moduł do generowania proceduralnego kraterów na Munie.
    • W dużej mierze zmieniony teren Kerbinu. Znacznie bardziej interesujące góry, wzgórza, doliny i wybrzeża.
  • Zmieniony przebieg lotu:
    • Usunięto przycisk „end flight”.
    • Dodano przycisk „revert flight” który cofa czas do momentu rozpoczęcia lub zakończenia budowy.
    • Dodano przycisk 'odzyskania’ do stacji śledzenia, aby umożliwić odzyskanie statku (w przeciwieństwie do „Abort flight”), gdy to tylko możliwe.
    • Odzyskiwanie wehikułu sprawia, że ​​jego ekipa ponownie dostępna, a zakończenie ich zabija.
    • Przycisk „Space Center” pozwala teraz zostawić lot w każdej chwili, w razie potrzeby ostrzega o ograniczeniach zapisu.
  • Śledzenie postępów:
    • Gra teraz śledzi postępy, zapewniając dane dla przyszłego trybu kariery.
    • Dane postępu są (opcjonalnie) przesyłane do serwerów SQUADu.
  • Inne:
    • Poprawa cieniowania w grze. Można włączyć cienie dla znacznie większych odległości.
    • Dodano kilka nowych części z paczki KSPX jako zawartości magazynu.
  • Poprawki i dociągnięcia :
    • Moduły scenariuszy zapisują i ładują się poprawnie.
    • Moduły scenariusza może teraz mieć wiele zestawów sceny docelowej.
    • Poprawa wewnętrznej logiki przełączania do pobliskich pojazdów. Gra nie powinna odmówić przełączenia się do wadliwych pojazdów.
    • Dodano system uaktualniający zapisy do 0.21 gdy tylko to możliwe.
    • Podrasowano skalę jakości obrazu na innych planetach i księżycach, aby nie inicjował jeżeli nie jesteśmy wystarczająco blisko. Nieco zwiększona wydajność.
    • Dodano nowy system skalowania jakości obrazu do mocowania terenu podczas szybkiego ruchu. Teren podczas niskiej orbity jest teraz dużo gładszy.
    • Wiele innych drobnych poprawek i usprawnień.
24
lip 2013
POSTED BY
POSTED IN Wydania
DISCUSSION 2 komentarze

2 Responses to : Kerbal Space Program 0.21 wypuszczone!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *