Kerbal Space Program 1.0.5 już jest!

Kerbal Space Program 1.0.5

Poniżej prezentujemy przetłumaczony wpis, który pochodzi z oficjalnej strony KSP i jest autorstwa Squad. A zatem (z małym poślizgiem), do lektury!

Pozdrowienia Kerbonauci!

To była chwila dłuższa niż zakładaliśmy, ale jesteśmy tutaj dla Was z nową wersją Kerbal Space Program: 1.0.5!

Ta łatka przynosi zmiany, poprawki oraz rebalansowanie, co jest częścią nadchodzącej, ogromnej aktualizacji 1.1, która przyniesie m.in. wielowątkową kalkulację fizyki oraz wsparcie 64 bitów dla systemów Windows oraz OSX. Prace nad nią zajmują zbyt wiele czasu, więc doszliśmy do wniosku, że cześć z nadchodzących funkcji jest już gotowa do opublikowania i przeszła przez testy. W związku z tym chcieliśmy dać je Wam najszybciej jak to możliwe, i uważam, że to się udało.

Oto niektóre z najważniejszych zmian.

Zmiany w systemie kontraktów

System kontraktów przeszedł poważną przemianę. Naszym celem było dostarczenie Wam większej liczby ciekawszych i zróżnicowanych kontraktów. Mamy na myśli kontekstowe kontrakty, czyli dostosowujące się do postępów w grze. Kontrakty te będą wykorzystywać to co już zrobiliście, Wasze bazy, stacje kosmiczne, satelity i łaziki, będą od Was wymagały dostarczenia nowych modułów, wymian załogi, wykonania określonych zadań i tak dalej.

Celem tego było uczynienie rozgrywki naturalniejszą. Będziemy od Ciebie wymagać zarówno rozbudowywania tego co już masz, oraz wysyłania nowych modułów.

Większe zmiany można znaleźć przy systemie kamieni milowych, za które nagrody będą wręczane natychmiast po przekroczenie jakiegoś progu. Będą to nie tylko punkty reputacji, ale też punkty badań i fundusze. Większe nagrody będą dostępne dla graczy, którzy wykonują zadania od początku. Nowe kamienie milowe również będą dostępne, jak np. spacery kosmiczne czy loty atmosferyczne na odległych planetach. Do tego dostaniecie nowe strategie biznesowe w Budynku Administracyjnym: inicjatywa przywódcza zwiększy zyski z kamieni milowych, zmniejszając liczbę kontekstowych kontraktów, dając korzyści bardziej niezależnym graczom. Ostatecznie gra zaczęła oddzielnie śledzić postęp załogowy i bezzałogowy.

Aktualizacja 1.0.5 przyniesie wiele poprawek do systemu termodynamiki. System termodynamiki (“termo”) został zmieniony, aby poprawić błędy, które pojawiły się w wersji 1.0.4. Uwzględnia on teraz różne materiały i przy wyższych przyspieszeniach czasu jest łatwiejszy do customizacji. Poprawiliśmy również błędy z atmosferą ciał niebieskich, oraz fizykę ponownego wejścia w atmosferę i hamowanie w jej górnych warstwach. Gdy ładujecie długo nie wczytywany projekt, jego temperatura również się zmieni.

Wprowadziliśmy również system wewnętrznego ciepła, który powinien rozwiązać problem przegrzewania się części. Najlepszym jego wytłumaczeniem jego współpracy z systemem termo będzie porównanie go do obudowy komputera, oraz temperatury procesora. Na przykład, ISRU powinno móc topić materiały, lecz nie skały na których stoi. W grze oznacza to, że ISRU działa najlepiej gdy jego wewnętrzna wynosi około 2000K, nawet jeśli jego poszycie ma 200-300K. System ten pozwala nam na wysokie temperatury wewnątrz części, oraz ich nagrzewanie się wraz z upływem czasu.

Nowy system wyporu

Model wyporu został całkowicie przebudowany. Woda jest teraz mnie jak zupa i łatwiej budować wodoloty. Aby ułatwić modowanie gry wszystkie fizyczne wartości można zmienić w plikach konfiguracyjnych gry. Gęstość oceanów jest różna na różnych ciałach niebieskich znacznie wpływając na rozgrywkę. Siła uderzenia w wodę zależy nie tylko od prędkości pojazdu ale również od kąta pod jakim uderzył w wodę.

Nowe części rakietowe i lotnicze

Szeroki wachlarz nowych oraz poprawionych części został wprowadzony. Toroidalny silniki rakietowy został poprawiony, tak samo jak wiele innych części. Obok nich znajdziecie rozmiar lotniczy rozmiar Mk. 0. Silnik “Goliath” będzie świetny dla dużych samolotów, a “Vector” przyda się ludziom budującym wahadłowce. Dodaliśmy również rampę wyładunkową w rozmiarze lotniczym Mk. 3. Pozwala to na umieszczenie ładunku w samolocie, lub zrobienie przystani na stacji kosmicznej. To tylko niektóre z części, które trafiły do nowej wersji, mamy nadzieje na zobaczenie wielu konstrukcji z ich użyciem. Dodaliśmy również nowe stockowe pojazdy.

Poprawki

Wersja 1.0.5 skupia się na naprawianiu błędów. Prawie 100 z nich zostało usuniętych, m. in. wsporniki startowe nie lecą już same na orbitę. Dobra wiadomość dla wzrokowców, czarne pasy na częściach NASA pasują teraz do siebie! To tylko niektóre z poprawek, pełna lista dostępna jest w changelogu.

Jak zawsze jest wiele do odkrycia w nowej wersji i mamy nadzieje, że nasi ludzie z media grupy i KSPTV pokazali Wam część tego co jest do zrobienia.

 

WYKOP TEN WPIS W KOSMOS!

Wykop w kosmos

15
lis 2015
POSTED BY
POSTED IN Informacje Wydania
DISCUSSION 0 Comments

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *