Kerbal Space Program 0.20.1 już dostępne!
Na oficjalnej stronie SQUADu pojawiła się informacja, że łatka do aktualizacji 0.20.0 jest dostępna do pobrania. Deweloperzy dość szybko uporali się z głównymi problemami które wyprowadziła aktualizacja 0.20, jak i tymi które dręczyły graczy od samego początku. Sama aktualizacja, pomimo długich zapowiedzi, nie wyprowadziła systemu wydobywania surowców.
Jeżeli chodzi o innowacje, na pewno jedną z nich będzie „Kerbalska Baza Wiedzy”, przechowująca wiele informacji o ciałach niebieskich, jak również dane o naszych statkach. Kolejną, długo oczekiwaną zmianą jest optymalizacja gry. Sporo osób odczuło znaczną poprawę, a to za sprawą nowego sposobu zarządzania pamięcią. Nie można zapomnieć o flagach. Każdy kerbal zostanie wyposażony w jedną z nich. Każda misja może mieć własną, unikalną flagę. Natomiast każda z flag może mieć własną tablicę pamiątkową, którą napiszesz Ty! Resztę rzeczy znajdziesz w logu:
7 nowych części i 2 pomieszczenia IVA
- Moduł z kopułą z IVA
- Mały moduł lądownika z IVA
- 2 nowe komputery sterujące
- Nowy dok o średnicy 2 metrów
- Nowe średnie koło
- Polecenia zajęcia krzesła dla kerbala
Konfigurowalne flagi dla swojego programu kosmicznego
- Kerbale na EVA mogą postawić flagę z edytowalną tablicą
- 23 Czas flagi do wyboru.
- Flagi są modowalne, możesz zrobić własną!
Usprawnienia edytora
- Dodano interfejs wyboru flagi w edytorze
- Edytor nie wymaga zaczynania budowy statku od modułu dowodzenia.
- Edytor pozwala teraz usunięcie lub zastąpienie w pierwszej części statku.
Optymalizacje i nowe funkcje
- Filtrowanie statków w tracking station
- Dodano Kerbalską bazę wiedzy z informacjami dla statków i planet
- Ulepszony ekran ładowania i odświeżanie logiki
- Dodanie bazy danych gry i przeprogramowanie ładowania części.
- Modyfikacje i części mogą teraz mieć własne foldery dla organizacji
- Nowe ekrany ładowania
- Optymalizacja zużycia pamięci (około 30% mniejsze, średnie zużycie zasobów)
- Ulepszony program debug menu pozwala na załadowanie części i plików cfg podczas gry
- Poprawki błędów!
Natomiast poprawka oznaczona numerkiem 0.20.1 obejmuje:
- Poprawiono logikę kolizji części. Prawdopodobieństwo losowej eksplozji przez kontakt powinno być teraz znacznie mniejsze.
- Przywrócono wartości wysokości Mun, więc zabytki i sekrety nutę będą już pod ziemią.
- Poprawiono część składników EVA, teraz zaczynają z poprawną wartością.
- Poprawiono zawieszenie na nowym średnim kółku, naprawiono drgania.
- Poprawiono zbyt niskie rozdzielczości na planetach rozproszonych i normalne mapy.
- Poprawiono nie prawidłową rozdzielczość gry po jej uruchomieniu.
- Poprawiono niektóre sytuacje, gdzie kontrolka „kontroli From Here” znikała po wznowieniu zapisanej gry.
- Naprawiono poważny problem z Modułem dowodzenia z kopułą, który mógł spowodować spontaniczne odłączenie od statku modułu.
- Naprawiono błąd, który czasami powodował podwojenie wewnętrznych przestrzeni. To było nieszkodliwe, ale marnowało zasoby.
- Poprawiono skalę Gilly w tracking station.
- Naprawiono kilka problemów z flagami zachowującymi się dziwnie po przewróceniu.
- Poprawiono drżenie kamery podczas EVA.